PRADINIS
Asistentė, humanitarinių mokslų daktarė
Adresas: Universiteto g. 5, LT-01513 Vilnius
Telefonas: +370 5 2687215
Išsilavinimas
- Doktorantūros studijos, Vilniaus universitetas. Disertacijos tema: Objekto raiška lietuvių kalboje – rusiškų gimnazijų moksleivių atvejis.
- Taikomosios kalbotyros magistras, Vilniaus universitetas.
- Lietuvių filologijos ir ispanų kalbos bakalauras. Vilniaus universitetas.
Disertacija
- „Objekto raiška lietuvių kalboje – rusiškų gimnazijų moksleivių atvejis“ (vadovė prof. dr. Loreta Vilkienė), 2021 m. birželio 21 d., Vilniaus universitetas, Lituanistinių studijų katedra
Kalbos
- Lietuvių
- Anglų
- Ispanų
Mokslinių interesų sritys
- Svetimųjų kalbų įsisavinimas
- Lengvai suprantama kalba
- Tekstynų lingvistika
- Kalbų testavimas
Narystė organizacijose
- Lietuvos taikomosios kalbotyros asociacija
- Europos kalbų testavimo ir vertinimo asociacija (EALTA)
Dėstomi dalykai
- Tekstynų lingvistika (MA)
- Kiekybiniai ir kokybiniai tyrimų metodai (MA)
- Sakytinė ir rašytinė komunikacija lietuvių kalba
- Bendrasis pradinis lietuvių kalbos kursas
DĖSTYMO, MOKSLINIO DARBO PATIRTIS
- Asistentė, Vilniaus universitetas, Lituanistinių studijų katedra, nuo 2016 metų.
Kursai:
- Bendrasis pradinis lietuvių kalbos kursas
- Sakytinė ir rašytinė komunikacija lietuvių kalba
- Bendrasis lietuvių kalbos kursas pažengusiesiems
- Tekstynų lingvistika (MA)
- Kiekybiniai ir kokybiniai tyrimų metodai (MA)
- Lengvai suprantama kalba (atviras internetinis kursas), https://atviri.emokymai.vu.lt/course/search.php?search=lengvai+suprantama+kalba
- Tarptautinio bakalaureato lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, Vilniaus licėjus, 2014–2016 m.
MOKSLO PROJEKTAI
- Lengvai skaitomos kalbos (LSK) populiarinimas socialinei įtraukčiai skatinti (“Promoting Easy-to-Read Language for Social Inclusion” )
KITI PROJEKTAI
- 2019–2021 m. NŠA skelbto projekto „Įvairiais būdais įgytų kompetencijų ir kvalifikacijų vertinimo ir pripažinimo sistemos tobulinimas“ veiklos ,,Asmens bendrųjų gebėjimų (bendravimo lietuvių kalba) testavimo sistemos sukūrimas“ dalyvė. NŠA.
- Projekto „Kalbinių nuostatų ir mokymosi motyvacijos įtaka lietuvių kalbos mokėjimui“ dalyvė. Projekto vadovė – doc. Dr. Loreta Vilkienė. Projektas finansuotas Valstybinės lietuvių kalbos komisijos.
PUBLIKACIJOS
Straipsniai recenzuojamose leidiniuose
- Bružaitė–Liseckienė Justina. 2020. Sociolingvistinių veiksnių įtaka gimnazijų ugdomąja rusų kalba moksleivių lietuvių kalbos gramatiniam taisyklingumui. Pedagogika 137 (1), 156–175. https://doi.org/10.15823/p.2020.137.9
- Bružaitė–Liseckienė Justina. 2020. Vartosenos dažnumo įtaka lietuvių kalbos objekto raiškos taisyklingumui: rusakalbių gimnazistų atvejis. Kalbų studijos 36, 97–116. https://doi.org/10.5755/j01.sal.0.36.24082
- Bružaitė–Liseckienė Justina. 2017. Lietuvių kalbos kaip svetimosios semantinės giminės atpažinimo klausimai. Taikomoji kalbotyra, 9. https://taikomojikalbotyra.lt/ojs3/index.php/taikomoji-kalbotyra/article/view/114
Kitos publikacijos
- Bružaitė-Liseckienė, J., Daraškienė, I., Vilkaitė-Lozdienė, L. 2021. Teksto lengvai suprantama kalba rengimo gairės. Vilnius: Vilniaus universitetas. https://www.lu.lv/en/perlsi/io-lithuania/etr-guidelines/
- Vilkaitė-Lozdienė, Laura, Vilkienė, Loreta, Bružaitė-Liseckienė, Justina. 2019. Lietuvių kalba Vilniaus lietuviškose, lenkiškose ir rusiškose gimnazijose: mokėjimo kokybė, kalbinės nuostatos ir motyvacija. Vilniaus universiteto leidykla. https://www.vu.lt/leidyba/images/eknygos/Lietuviu_kalba_mokyklose.pdf
PRANEŠIMAI MOKSLINĖSE KONFERENCIJOSE
- Bružaitė-Liseckienė, Justina. Ką rodo tekstų lengvai supranta kalba išbandymai? Tarpautinė mokslinė konferencija „Languages and People: Problems and Solutions”. Vilniaus universitetas. 2022-09-29.
- Bružaitė-Liseckienė, Justina. The 30th Conference of the European Second Language Association (EUROSLA). The role of frequency in the acquisition of L2 morphosyntax. 2021-07-03.
- Bružaitė-Liseckienė, Justina. Is L2 grammar influenced by L1 grammar? Konferencija „1st International Conference on Multilingual and Multicultural Learning: Policies and Practices”. Prahos universitetas. 2019-12-14.
Bružaitė-Liseckienė, Justina. Influence of Russian as L1 on Object Marking in Lithuanian as L2. Tarptautinė vasaros kalbotyros mokykla ir konferencija „Academia Grammaticorum Salensis Sexta Decima”. Salos. 2019-07-29. - Bružaitė-Liseckienė, Justina. Vartosenos dažnumo įtaka negimtakalbių lietuvių kalbos objekto raiškai. Tarpautinė mokslinė konferencija „Languages and People: Communication in a Multilingual World”. Vilniaus universitetas. 2019-09-26.
- Vilkaitė-Lozdienė, Laura, Vilkienė, Loreta, Bružaitė-Liseckienė, Justina. How closely can L2 competence approach L1 competence? Tarptautinė mokslinė konferencija: „Multilingual awareness and multilingual practices”. Talino universitetas. 2018-11-23.
- Bružaitė-Liseckienė, Justina. Measuring Implicit Knowledge of Subject and Object Marking in Lithuanian as L2. Šeštoji tarptautinė studentų konferencija „BRIDGES IN THE BALTICS”. Tartu universitetas. 2018-10-05.
- Bružaitė–Liseckienė, Justina. VU medicinos ir Erasmus studentų motyvacija mokytis lietuvių kalbos. Tarptautinė mokslinė konferencija „Teaching and Learning Languages in the 21st Century: Linguistic, Educational and Cultural aspects”. Užsienio kalbų institutas, Vilniaus universitetas. 2018-06-08.
- Vilkaitė-Lozdienė, Laura, Vilkienė, Loreta, Bružaitė-Liseckienė, Justina. Variation in Lithuanian vocabulary size between young Lithuanian, Russian and Polish speakers. Tarptautinė konferencija „Variation in Language, Literature, Folklore, and Music”. Estijos literatūros muziejus, Tartu universitetas. 2017-12-08.
- Bružaitė–Liseckienė, Justina. Lietuvių kalbos kaip svetimosios gramatinės giminės kategorijos išmokimas: pradedančiųjų atvejo tyrimas. Tarptautinė taikomosios kalbotyros konferencija „Language and People: Diversity and Harmony“. Vilniaus universitetas. 2016-09-29.
MOKSLO SKLAIDA
Mokslo populiarinimo straipsniai
- Bružaitė-Liseckienė, J. 2022. Lengvai suprantama kalba ir įtrauki visuomenė. Gimtoji kalba, 5, p. 3-8.phttps://www.melc.lt/lt/gimtoji-kalba/980-gimtoji-kalba-nr-5
- Bružaitė-Liseckienė, J. 2022. Kas lemia gimnazijų ugdomąja rusų kalba moksleivių lietuvių kalbos gramatinį taisyklingumą? Akademinių darbų tautinių mažumų tematika konkurso laureatų tekstų rinktinė 2019–2021. Vilnius: Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, 67–77 p. https://tmde.lrv.lt/uploads/tmde/documents/files/TMD%20straipsniu%20rinktine.pdf
- Bružaitė-Liseckienė, Justina. 2019. Tarptautinės taikomosios kalbotyros asociacijos prezidentas prof. dr. Danielis Perrinas: „Didžiuokitės tuo, ką turite“. Vilniaus universiteto naujienos: http://naujienos.vu.lt/tarptautines-taikomosios-kalbotyros-asociacijos-prezidentas-prof-dr-danielis-perrinas-didziuokites-tuo-ka-turite/
Interviu
- Viešos „Aktyvaus jaunimo” ir „Kurk Lietuvai“ seminaro „Bendravimas lengvai suprantama kalba – kelias į įtraukią ir draugišką Lietuvą“ diskusijos dalyvė. 2022-06-29. Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka.
- Pokalbis apie lengvai suprantamą kalbą. Radijo laida „Aklas pasimatymas”. 2022 m. https://www.youtube.com/watch?v=R86W9qlwO7c
- Bružaitė-Liseckienė, Justina. 2019. Tarptautinės taikomosios kalbotyros asociacijos prezidentas prof. dr. Danielis Perrinas: „Didžiuokitės tuo, ką turite“. Vilniaus universiteto naujienos: http://naujienos.vu.lt/tarptautines-taikomosios-kalbotyros-asociacijos-prezidentas-prof-dr-danielis-perrinas-didziuokites-tuo-ka-turite/