Paskaita „The Development of Critical Thinking Skills in the Foreign Language Teaching and Learning Process at the University Level”
2022 m. gegužės 16 d.
Gegužės 16 d. 15.00 val. SP1 aud. kviečiame į viešą paskaitą The Development of Critical Thinking Skills in the Foreign Language Teaching and Learning Process at the University Level, kurią skaitys UKI dėstytojai: asist. dr. Ovidiu Ivancu, prof. dr. Roma Kriaučiūnienė ir doc. dr. Svetozaras Poštič.
Pranešimo metu bus pristatomi Erasmus + projekto Kritinis mąstymas sėkmingam darbui / Critical Thinking for Successful Jobs / Think4Jobs įgyvendinimo metu atliktų tyrimų apie kritinio mąstymo ugdymo galimybes užsienio kalbų mokymo(si) procese rezultatai.
Daugiau informacijos apie paskaitą:
Kritinio mąstymo ugdymas įtrauktas į visas universitetų programas kaip svarbus mokymosi rezultatas, tačiau lieka neaišku, ar besimokančiųjų kritinio mąstymo įgūdžiai yra efektyviai ugdomi mokymo(si) proceso metu. Pranešimo tikslas – atskleisti, ar studentų kritinis mąstymas užsienio kalbų mokymo(si) procese universitete yra ugdomas tiesiogiai ar netiesiogiai bei pateikti įžvalgų, kaip šį procesą būtų galima patobulinti.
Paskaitą bus galima stebėti ir per MS Teams kanalą >
We kindly invite everyone to attend a public lecture on The Development of Critical Thinking Skills in the Foreign Language Teaching and Learning Process at the University Level, which is going to be delivered by colleagues from the Institute of Foreign Languages of the Faculty of Philology of Vilnius University – Assist. Prof. Dr. Ovidiu Ivancu, Prof. Dr. Roma Kriaučiūnienė, and Assoc. Prof. Dr. Svetozaras Poštič.
The lecture will take place on 16 May at 15.00 in the SP1 auditorium.
The presentation will provide the results of the research conducted during the implementation of the Erasmus + project Critical Thinking for Successful Jobs / Think4Jobs on the possibilities of developing students’ critical thinking in foreign language teaching and learning process.
More information about the lecture:
Critical thinking development is included in all university curricula as an important learning outcome, however, it remains unclear if learners’ critical thinking skills are fostered effectively in the teaching and learning process at universities. The aim of the presentation is to elucidate if critical thinking is being developed in an implicit or an explicit way in the foreign language teaching and learning process at the university level and to provide insights into how this process could be improved.