Sidebar

Bendros naujienos

Į 2021-ųjų metų Žiemos lituanistikos kursus susirinko 26 studentai iš 13 šalių: Australijos, Austrijos, Danijos, Indijos, Kinijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Prancūzijos, Rusijos, Suomijos, Vengrijos, Vokietijos.

Dviejų savaičių studijose (sausio 4–15 d.) dalyvauja šeši studentai. Mėnesio (sausio 4–29 d.) – dvidešimt studentų.

Pagal projektą „Užsienio baltistikos centrų ir Lietuvos mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimas“ į kursus yra atvykę penki studentai. Jie mokysis dvi savaites. Švietimo mainų paramos fondas finansuoja trylikos studentų mėnesio studijas Žiemos lituanistikos kursuose.

Pagal kalbos mokėjimo lygį suskirstyti į penkias grupes kursų dalyviai kasdien po 4 akademines valandas mokosi lietuvių kalbos.

Parengta ir kultūrinė programa – studentai klausosi paskaitų apie Vilniaus universitetą, Lietuvos istoriją, lietuvių kalbą, senąją kultūrą (senuosius muzikos instrumentus, tautinius drabužius, tradicijas), kasdienio gyvenimo kultūrą, sociolingvistinę Lietuvos situaciją, socialinį ir politinį gyvenimą, Lietuvos gamtą ir saugomas šalies teritorijas, Vilniaus architektūrą, klausosi paskaitos iš MO muziejaus.

Siekdama išsiaiškinti Filologijos fakulteto studentų supratimą, kas yra akademinė etika, ir tai, ar studentams yra tekę susidurti su akademinės etikos pažeidimais, Vilniaus universiteto Studentų atstovybė Filologijos fakultete vykdė studentų apklausą. Iš viso apklausoje dalyvavo 163 respondentai: 138 BA studentai (iš 1533), 22 MA studentai (iš 250) bei 3 doktorantai (iš 35). Tai sudaro maždaug 10% fakulteto studentų.

Dauguma studentų, paprašyti paaiškinti, kas yra akademinė etika, teigė, jog tai yra bendrai priimtos elgesio taisyklės, galiojančios ir dėstytojams, ir studentams. Pasak respondentų, šios taisyklės susijusios su žmogaus teisėmis, pagarba, adekvatumu, kultūra. Sąžiningumas ir kiti minėti bendri principai taip pat galioja atliekant mokslinius tyrimus ir rengiant darbus.

Daugiau nei pusė apklausoje dalyvavusių studentų (85) teigė susidūrę su akademinės etikos pažeidimais, 78 studentai teigė pažeidimų nepatyrę. Iš 85 studentų, susidūrusių su pažeidimais, 16 įvardijo, kad akademinę etiką buvo pažeidę studentai, 50 – kad būta pažeidimų iš dėstytojų pusės, ir 14 – kad neetiškai elgėsi tiek studentai, tiek dėstytojai. 5 respondentai pažeidimų, su kuriais teko susidurti, nepatikslino. Kalbant apie studentus dažniausiai minimas akademinės etikos pažeidimas yra nusirašinėjimas, o iš dėstytojų pusės – nepagarbus elgesys, studento pašiepimas, menkinantys komentarai.

Džiugu, kad bendruomenėje kalbama apie akademinės etikos problemas ir kartu stengiamasi rasti konstruktyvius sprendimus.

Sausio 8 d., penktadienį, 13.00 val. kviečiame į doktorantų seminarą. Seminarą ves dr. Vladimir Panov, bus tęsiama kalbų kompleksiškumo ir paprastumo tema. Siūloma perskaityti skyrių iš Peterio Trudgillo knygos Sociolinguistic Typology.

Prisijungimas prie Teams grupės >

Tekstas yra įkeltas prie grupės failų.

 

Laukiame visų!

Screenshot 2020 12 21 at 12.16.18Mieli kolegos,  

Nenumaldomai artėjant didžiosioms metų šventėms, gręžiamės į praeitį, nuveiktuose darbuose ir susitikimuose su žmonėmis ieškodami prasmės, ir viltingai žiūrime į ateitį, tikėdamiesi šviesesnių ir džiugesnių akimirkų. Netikėtai sudėtingais 2020 metais patyrėme, koks svarbus yra žmogaus ryšys su žmogumi, kokie mieli yra pasiplepėjimai prie kavos puodelio, kartu išgyventa ir draugiškuose pokalbiuose aptarta įtempta savaitė, bendrose diskusijose gimusi tiesa. 

Visiems linkiu, kad prie šventinio stalo galėtume susėsti patikėję, kad galime įveikti sunkumus, nes esame labiau patyrę ir daugiau gebantys, supratę, kad žmogiškas ryšys yra brangintina vertybė, ir linkintys vieni kitiems ramybės ir santarvės.  

Dėkoju visiems už šiuos metus ir tikiu, kad darniai dirbsime ir ateinančiais, tikėtina, atversiančiais naujus horizontus kiekvienam iš mūsų bei visiems Vilniaus universitete! 

 

Dekanė Inesa 

Nuoširdžiai dėkoju Filologijos fakulteto dėstytojams už profesionalumą rengiant įvairių VU fakultetų studentus 2020 m. tarpfakultetiniams debatams anglų kalba, vykusiems 2020 m. gruodžio 3 d. (išvardiju abėcėlės tvarka):

  • lektoriui Danieliui Bogdanovičiui
  • asistentui dr. Ovidiu Ivancu
  • lektorei Vitalijai Jankauskaitei-Jokūbaitienei
  • lektorei Anai Jankūnienei
  • lektorei Linai Marčiulionytei
  • asistentui dr. Adamui Mastandreai
  • docentui dr. Svetozarui Poštičiui
  • lektorei Rūtai Sirvydei
  • lektorei Astai Statkevičienei
  • lektorei Danguolei Straižytei

 

Dekanė

Prof. dr. Inesa Šeškauskienė

Šių metų Rektoriaus mokslo premija už svarius metinius mokslo pasiekimus skirta 9 Vilniaus universiteto mokslininkams. Vienas iš jų – Filologijos fakulteto Baltijos kalbų ir kultūrų instituto profesorius habil. dr. Akselis Holvoetas. Profesorius buvo teikiamas premijai už šiuos darbus: monografiją The Middle Voice in Baltic, šiemet išleistą John Benjamins leidykloje, bei du straipsnius, šiemet publikuotus svarbiuose tarptautiniuose žurnaluose: Sources and pathways for non-directive imperatives (żurnalo Linguistics 58 (2) numeryje) ir The dual nature of irrealis in complementation (żurnalo Studies in Language 44 (1) numeryje).

Monografija The Middle Voice in Baltic yra paskutinis VARGReB serijos (2013–1015 m. vykdyto visuotinės dotacijos projekto rezultatus atspindinčios leidybinės serijos) tomas. Jame nagrinėjamas baltų kalbų medialinės konstrukcijos. Be baltų kalbų nemažai dėmesio skiriama ir kaimyninėms slavų kalboms. Knyga pateikia daug naujų įžvalgų baltų kalbų veiksmažodžio sintaksės ir semantikos klausimais tiek iš sinchroninės, tiek iš diachroninės perspektyvos. Redakcijos recenzijoje rašoma: This book is the first in-depth study of the middle-voice phenomena in Baltic languages since Geniušienė’s seminal “The typology of reflexives” (1987) and builds upon the whole body of theoretical and typological work on voice and related categories that appeared since then. Based on rich empirical data from both contemporary usage as reflected in corpora and historical sources, the book offers a synchronic account of different constructions as well as a number of insights into their diachronic origins, against a broader typological and theoretical background. This is a book to be read by all specialists on reflexives, middles and valency-affecting processes in general, as well as by those interested in grammaticalization paths and historical development of morphosyntactic constructions.

Džiaugiamės, kad įspūdingas profesoriaus darbų ciklas įvertintas garbinga premija. Nuoširdžiai sveikiname! 

Holvoet Axel

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos